Skapa harmoni och glädje i ditt hem genom att rensa och organisera

”Att arbeta med Anna har varit glädjefyllt, energigivande och
beroendeframkallande!”

”Att ta hjälp av Anna är som att få hjälp av sin bästa vän!”
Ta första steget direkt & boka konsultation!

Skapa harmoni och glädje i ditt hem genom att rensa och organisera

”Att arbeta med Anna har varit glädjefyllt, energigivande och beroendeframkallande!”.
”Att ta hjälp av Anna är som att få hjälp av sin bästa vän!”
Ta första steget direkt & boka konsultation!

Känner du igen dig?

Öppnar du garderoben på morgonen och ser alla dina kläder men du har ändå ingenting att sätta på dig?

Får du leta varje morgon efter dina nycklar, telefon och plånbok?

Är ditt förråd proppfullt med saker och du har ingen aning om vad som gömmer sig därinne?

Du vill skapa ordning och reda hemma men vet inte vart du ska börja?

Det här kan du få hjälp med

hall – kök – badrum – garderob – barnrum – förråd – kontor – vardagsrum – källare – vind – garage

Innan jag anlitade dig hade jag konstant dåligt samvete, som växte med stöket. Den största anledningen till att jag ville anlita dig var ditt förhållningssätt till ordning och reda, att komma hem till folks stökiga privata hem. Du har ett naturligt sätt, positiv energi och glädje, inkännande och inlyssnande.

Det jag upplevde som svårast var mängden beslut att fatta men blev så mycket enklare och smidigare när du grupperade allt i mindre grupper. Efter ditt arbete hos oss inser jag nu att stökiga rum fulla med pryttlar tar inte bara massa plats utan tar även en massa energi. Jag tycker heller inte det är jobbigt eller konstigt längre att ta hjälp med dessa typer av uppgifter.

Det har varit glädjefyllt, energigivande och beroendeframkallande 😉 Alla behöver en Anna i sitt liv! Ger dig Anna mina varmaste rekommendationer! Bara boka, det är så värt det! Att ta hjälp av Anna är som att få hjälp av sin bästa vän.
Fia

Mina Tjänster

Låt oss skapa harmoni i ditt hem!

Vi rensar, organiserar och strukturerar upp hela eller delar av ditt hem, så du får kvalitetstid med din familj, vänner och framförallt dig själv. Nu är det dags att ge dig själv ett harmoniskt hem, utan en massa onödiga saker som pockar på din uppmärksamhet och skapar oreda!

Med anpassade rutiner och system för att rensa ut vad du/ni inte längre använder, behöver och älskar blir det enkelt för er att hålla efter och upprätthålla ordningen i hemmet.

Organisering i hemmet

Jag hjälper dig med rutiner och system till en hållbar och harmonisk vardag, för ett hem som du och din familj älskar att vara i.

Organisering på jobbet

Jag organiserar och strukturerar upp ditt kontor, så du får ett bättre flöde och kan lägga fokus på det som är viktigt.

Organisering digitalt

Jag hjälper dig med coachning och checklistor att på egen hand rensa och organisera ditt hem.

Livsrensning

Jag hjälper dig skapa ett luftigare hem utan en massa saker som inte skänker någon glädje/funktion längre.

Få det gjort

Har du länge drömt om ett luftigt, organiserat förråd/köksskåp där var sak har sin plats? Låt oss hjälpa till att förverkliga drömmen.

Spara tid

När var sak har sin plats sparar du väldigt mycket tid på att slippa leta efter dem. Dessutom får du mycket enklare att hålla ordning i hemmet.

Minska stress

Vi rensar tillsammans i din garderob och behåller endast de plagg som du trivs i, på så sätt får du mycket lättare att välja kläder varje morgon.

Spara pengar

När vi rensar i ditt köksskåp så får du en överblick över vad som finns och vad som måste införskaffas. Du slipper köpa dubbelt eller riskera att stå utan.

Anna Gladh

Hej, Det är jag som är Anna, grundare av ”Anna Gladh ordning och reda”.

Efter många år av frustration och onödig stress har jag äntligen förstått värdet av ett organiserat hem där var sak har sin plats. Vi är alla olika och har olika behov av ordning och reda men de flesta jag har kommit i kontakt med mår bra av ordning.

Ett exempel är när alla kläder hänger fint i garderoben och man vet att allt passar, så som jag ser ut idag. (inte snyggbrallorna jag ska ha när jag har gått ner 5kg! Eller alla kläder man ska träna i, vilket aldrig händer)!

Däremot har mitt hem inte alltid varit så välorganiserat kan jag lova!

Jag brinner för att få hjälpa andra – har alltid gjort det. Så när jag insåg att man kan arbeta som ordningskonsult, kände jag direkt att det var mitt kall!

Mitt sätt att få hjälpa människor som kanske har svårt att ”komma igång”, har tidsbrist, vill men inte vet vart man ska börja, tom varit utmattade – er vill jag hjälpa!

Jag har själv varit där och önskade att ”någon” skulle komma och hjälpa mig. Därför känns detta viktigt för mig – att finnas för dig!

stolt medlem i

"Mitt största hinder innan jag anlitade ”Anna Gladh – Ordning och reda” var att jag hade ett helt dödsbo att tömma på egen hand. Mina föräldrar hade bott i villan, som även var mitt barndomshem, i över 60 år.

Mycket var sparat genom alla år så det var väldigt mycket att ta tag i, vilket kändes som nästan omöjligt att ta sig igenom själv.

Jag blev rekommenderad av en vän att kontakta Anna och det är det bästa jag har gjort. Det kändes tufft att ta in någon utomstående som skulle rensa i hela huset med allt vad det innebär men Anna har varit helt fantastisk och jag har kunnat slappna av och känt mig bekväm.

Anna är inte dömande på något vis och visar stor respekt och lyhördhet. Hon har guidat, stöttat, lyssnat och varit mitt driv i denna process. Eftersom allt i huset förde med sig minnen och en massa känslor, hade jag nog aldrig blivit klar utan hennes hjälp. Jag rekommenderar Anna och hennes team varmt. Det är verkligen värt det. Känslan efteråt är oslagbar!
Katarina

följ mig på instagram

Spela videoklipp

VAD SÄGER MINA KUNDER OM MIG

"Trodde aldrig att jag skulle våga släppa in dig i vårt överfulla förråd."

Tack snälla Anna för allt du har gjort för oss! Trodde aldrig att jag skulle våga släppa in dig i vårt överfulla förråd. När vi väl hade bestämt oss för att ta hjälp och jag blev rekommenderad att välja dig som coach, har vi inte ångrat oss en minut! Du är så härlig, peppande, strukturerad och har verkligen öga för att skapa ordning och reda. Vi kommer med glädje anlita dig för att systematiskt gå igenom hela vårt hus!

"Den här tjänsten borde alla unna sig. Det känns fantastiskt skönt."

Anna är helt rätt person för sitt jobb. Hon är kreativ, händig, inte rädd för att ta i, har stor förståelse och har hjälpt oss att skapa en långsiktig lösning här hemma med alla våra saker. Anna fick mig att göra mig av med mycket mer än jag hade räknat med och det känns fantastiskt skönt! Den här tjänsten borde alla unna sig! Jag kan varmt rekommendera Anna och hennes team.

"Från källare till ett nöjesrum. Tack, Anna, för att du fick igång oss."

Att anlita Anna är det bästa vi gjort! I flera år har jag mått dåligt över hur outnyttjad vår källare har varit. Den har varit ett stort (och dyrt) förråd med saker vi aldrig kommer använda igen och saker vi verkligen inte behöver! Nu har Anna och hennes kollegor rensat och vi har sålt av allt vi inte behöver. Nu ska vi inreda källaren till ett spelrum för barnen med pingisbord mm och ett mini-spa till oss vuxna. Tack Anna för att du fick oss att komma igång med detta
Caroline
Anette
Jenny

"Trodde aldrig att jag skulle våga släppa in dig i vårt överfulla förråd."

Tack snälla Anna för allt du har gjort för oss! Trodde aldrig att jag skulle våga släppa in dig i vårt överfulla förråd. När vi väl hade bestämt oss för att ta hjälp och jag blev rekommenderad att välja dig som coach, har vi inte ångrat oss en minut! Du är så härlig, peppande, strukturerad och har verkligen öga för att skapa ordning och reda. Vi kommer med glädje anlita dig för att systematiskt gå igenom hela vårt hus!
Caroline

"Den här tjänsten borde alla unna sig. Det känns fantastiskt skönt."

Anna är helt rätt person för sitt jobb. Hon är kreativ, händig, inte rädd för att ta i, har stor förståelse och har hjälpt oss att skapa en långsiktig lösning här hemma med alla våra saker. Anna fick mig att göra mig av med mycket mer än jag hade räknat med och det känns fantastiskt skönt! Den här tjänsten borde alla unna sig! Jag kan varmt rekommendera Anna och hennes team.
Anette

"Från källare till ett nöjesrum. Tack, Anna, för att du fick igång oss."

Att anlita Anna är det bästa vi gjort! I flera år har jag mått dåligt över hur outnyttjad vår källare har varit. Den har varit ett stort (och dyrt) förråd med saker vi aldrig kommer använda igen och saker vi verkligen inte behöver! Nu har Anna och hennes kollegor rensat och vi har sålt av allt vi inte behöver. Nu ska vi inreda källaren till ett spelrum för barnen med pingisbord mm och ett mini-spa till oss vuxna. Tack Anna för att du fick oss att komma igång med detta.
Jenny

Mina Tjänster

Låt oss skapa harmoni i ditt hem!

Vi rensar, organiserar och strukturerar upp hela eller delar av ditt hem, så du får kvalitetstid med din familj, vänner och framförallt dig själv. Nu är det dags att ge dig själv ett harmoniskt hem, utan en massa onödiga saker som pockar på din uppmärksamhet och skapar oreda!

Med anpassade rutiner och system för att rensa ut vad du/ni inte längre använder, behöver och älskar blir det enkelt för er att hålla efter och upprätthålla ordningen i hemmet.

Organisering i hemmet

Jag hjälper dig med rutiner och system till en hållbar och harmonisk vardag, för ett hem som du och din familj älskar att vara i.

Organisering på jobbet

Jag hjälper dig att organisera och strukturera ditt kontor, så du får ett bättre flöde på jobbet och kan lägga fokus på det som är viktigt

Organisering digitalt

Jag hjälper dig med coachning och checklistor att på egen hand rensa och organisera ditt hem.

Livsrensning

Jag hjälper dig skapa ett luftigare hem utan en massa saker som inte skänker någon glädje/funktion längre.

Organisering i hemmet

Tillsammans går vi igenom de utrymmen ni önskar och ser över vad som skall sparas, säljas, skänkas eller slängas. Sedan rensar och sorterar vi upp sakerna på den aktuella platsen, efter det arrangerar jag allt enligt bästa förvaringsmöjligheter. Vi använder er befintliga förvaring i första hand men vi kan även hjälpa till med att skräddarsy nya efter ert behov.

Detta ingår:

Vissa delar av tjänsten kan vara berättigade till RUT-avdrag, 50% på arbetstiden.
Se länk till Skatteverket.

Heldag

6 timmar
3 300 kr

Pris inkl. moms samt RUT-avdrag                                         Timmar utöver det överenskomna paketvalet är 350kr inkl. moms samt RUT-avdrag

3-dagars paket

18 timmar
10 450 kr

Pris inkl. moms samt RUT-avdrag                                     Timmar utöver det överenskomna paketvalet är 475kr (inkl. moms samt RUT-avdrag)

5-dagars paket

30 timmar
13 125 kr (inkl.moms samt RUT-avdrag)
-15%

Timmar utöver det överenskomna paketvalet är 350kr (inkl. moms samt RUT-avdrag)

SÅ HÄR FUNGERAR DET

Boka möte

Vi bokar in ett förutsättningslöst möte för konsultation via telefon/Teams på ca 30min för att få reda på ert behov, mål och förutsättningar.

Offert

Efter vårt första möte sätter vi ihop en offert på planering, tidsplan och prisbild, som ni sen får godkänna.

Vi organiserar

Nu kommer vi till det bästa! Vi kommer och rensar tillsammans med er. Sedan organiserar och strukturerar vi enligt överenskommelse. Allt för att förenkla din vardag.

Det lilla extra

Önskar ni hjälp med inköp av förvaringsprodukter hjälper vi gärna till. Vi sätter då ihop ett förslag enligt era behov och den stil som passar ert hem. Vi kan även ombesörja bortforsling av det ni inte längre vill behålla vilket offereras separat.

KONTOR

Organisering på jobbet

Hur ser det ut på ert kontor? Visste du att det är vetenskapligt bevisat att ett stökigt skrivbord/arbetsmiljö skapar sådan distraktion så att medarbetarna blir mer ofokuserade och mindre produktiva? För att ändra på det och för att skapa mer energi på kontoret så hjälper vi er att rensa, skapa mer utrymme, anpassa lokalen efter nya arbetsrutiner samt för att få en lugn och harmonisk arbetsplats. Allt medans ni jobbar på med era saker!

Detta ingår:

Vissa delar av tjänsten kan vara berättigade till RUT-avdrag, 50% på arbetstiden. Se länk till Skatteverket
Behöver du lådor, kartonger, pärmar mm kan jag köpa in det efter dina behov och stil på kontoret.
Resa till och från jobbet tillkommer med 18kr/mil.

Heldag

6 timmar
4 800 kr (exkl.moms)
Timmar utöver det överenskomna paketvalet är 800kr exkl. moms Reseersättning tillkommer.

3-dagars paket

18 timmar
12 960 kr (exkl.moms)
-10%
Timmar utöver det överenskomna paketvalet är 800kr exkl. moms Reseersättning tillkommer.

5-dagars paket

30 timmar
20 400 kr (exkl.moms)
-15%
Timmar utöver det överenskomna paketvalet är 800kr exkl. moms Reseersättning tillkommer.

SÅ HÄR FUNGERAR DET

Boka möte

Vi bokar in ett kostnadsfritt möte på plats, där vi går igenom era behov, mål, förutsättningar samt önskad tidsplan och budget.

Organiseringsplan

Efter vårt första möte sätter vi ihop en offert enligt era önskemål vilket inkluderar organiseringsplan, tidsplan samt prisbild.

Vi organiserar

Sedan kommer vi och rensar, kategoriserar och strukturerar upp ”utrymmet” för att skapa bättre flöden och effektivisera arbetsplatsen.

Uppföljning

Vi håller regelbunden kontakt under hela projektet och avslutar med en avstämning samt uppföljning 30 dagar efteråt.

Det lilla extra

Önskar ni hjälp med inköp av förvaringsprodukter hjälper vi gärna till. Vi sätter då ihop ett förslag enligt era behov och den stil som passar ert kontor. Vi ombesörjer även bortforsling av det ni inte längre vill behålla. Det offereras separat.

Organisering digitalt

Du vill organisera på egen hand men vet inte hur du ska komma igång? Du vill skapa rymd och mer energi i ditt hem men önskar stöd och vägledning under processen?
Bor vi långt ifrån varandra?
Då kan denna digitala tjänst vara lösningen för dig!
Genom exempelvis Teams eller Google Meet guidar jag dig mot ditt slutmål. Vi har ett antal digitala samtal, jag ger dig steg-för-steg anvisningar som du själv arbetar efter mellan våra sessioner. Jag peppar dig och finns som stöd och bollplank via sms och e-mail under hela vårt projekt, så vi håller tidsplan samt budget.
Avslutningsvis stämmer vi av så det blev så bra som du önskade!

Välj mellan det ”Lilla” eller ”Stora” paketet.

Det ”Lilla” paketet baseras på ett mindre utrymme exempelvis hall, kök, badrum, garderob. Det ”Stora” paketet baseras på ett större utrymme exempelvis förråd, vind, garage.

Detta ingår:

Vissa delar av tjänsten kan vara berättigade till RUT-avdrag, 50% på arbetstiden.
Se länk till Skatteverket.

LILLA PAKETET

3 500 kr (inkl.moms)

- 60min + 2x30min samtal under projektets gång
- organiseringsplan
- steg-för-steg anvisningar
- uppföljning

STORA PAKETET

5 250 kr (ink.moms)

- 60min inledande samtal 4x30min samtal under projektets gång
-organiseringsplan
- steg för-steg anvisningar
- uppföljning.

SÅ HÄR FUNGERAR DET

Boka möte

Vi börjar med ett första digitalt möte på ca 60min, där jag får vi höra vad du har för behov, målbild samt förutsättningar i form av utrymme, förvaringsmöjligheter mm.

Din målbild

Du skickar en ritning med mått över dina utrymmen som du önskar hjälp med samt inspirationsbilder, förslagsvis från Pintrest.

Organiseringsplan

Du får en organiseringsplan innehållande steg-för-steg anvisningar hur du ska lägga upp arbetet, våra digitala möten, en tidsplan samt förslag på kompletterande förvaringsprodukter.

Ditt stöd & bollplank

Under hela projektet finns vi tillgängliga för att svara på dina frågor via sms/e-mail. Vi har två digitala möten för att se till att du är på rätt väg. Sedan avslutar vi alltid med en avstämning då vi ser fram emot att få se dina slutresultat!

Livsrensning

Har du bott i ett hus en längre tid och vill bli av med gamla saker som inte längre skänker någon glädje? Ska du flytta till en mindre bostad och behöver hjälp att gå igenom ditt befintliga bohag? Eller vill du bara skapa ett luftigare hem?

Då är den här tjänsten ett utmärkt val!

Tillsammans tar vi tag i ett utrymme åt gången. Vi arbetar i din takt. Vi arbetar med stor respekt för dig och ditt hem. Vi är medvetna om att det kan bli känslosamt och sentimentalt. När vi sedan organiserat valda utrymmen blir hemmet enklare att hantera. – En mycket bra present att ge tex sina föräldrar!

Detta ingår:

Delar av tjänsten är berättigad RUT-avdrag dvs 50% på arvodet. Inköp samt resekostnader (reseersättning tillkommer) är ej RUT-avdrag berättigade. För mer information om RUT, klicka på länken till Skatteverket nedan.

Heldag

6 timmar
2 600 kr (inkl.moms samt RUT-avdrag)

Timmar utöver det överenskomna paketvalet är 350kr (inkl. moms samt RUT-avdrag)

3-dagars paket

18 timmar
7 875 kr (inkl.moms samt RUT-avdrag)
-10%

Timmar utöver det överenskomna paketvalet är 350kr (inkl. moms samt RUT-avdrag)

5-dagars paket

30 timmar
13 125 kr (inkl.moms samt RUT-avdrag)
-15%

Timmar utöver det överenskomna paketvalet är 350kr (inkl. moms samt RUT-avdrag)

så här går det till

Boka möte

Vi bokar in ett förutsättningslöst möte för konsultation via telefon/Teams på ca 30min för att få reda på ert behov, mål och förutsättningar.

Offert

Efter vårt första möte sätter vi ihop en offert på planering, tidsplan och prisbild, som ni sen får godkänna.

Vi organiserar

Nu kommer vi till det bästa! Vi kommer och rensar tillsammans med er. Sedan organiserar och strukturerar vi enligt överenskommelse. Allt för att förenkla din vardag.

Det lilla extra

Önskar ni hjälp med inköp av förvaringsprodukter hjälper vi gärna till. Vi sätter då ihop ett förslag enligt era behov och den stil som passar ert hem. Vi kan även ombesörja bortforsling av det ni inte längre vill behålla vilket offereras separat.

YOU DON’T NEED MORE SPACE, YOU NEED LESS THINGS!
LÅT OSS KOMMA OCH SKAPA MAGI I DITT HEM

Mina kunder om Mig

"Trodde aldrig att jag skulle våga släppa in dig i vårt överfulla förråd."

Tack snälla Anna för allt du har gjort för oss! Trodde aldrig att jag skulle våga släppa in dig i vårt överfulla förråd. När vi väl hade bestämt oss för att ta hjälp och jag blev rekommenderad att välja dig som coach, har vi inte ångrat oss en minut! Du är så härlig, peppande, strukturerad och har verkligen öga för att skapa ordning och reda. Vi kommer med glädje anlita dig för att systematiskt gå igenom hela vårt hus!

"Den här tjänsten borde alla unna sig. Det känns fantastiskt skönt."

Anna är helt rätt person för sitt jobb. Hon är kreativ, händig, inte rädd för att ta i, har stor förståelse och har hjälpt oss att skapa en långsiktig lösning här hemma med alla våra saker. Anna fick mig att göra mig av med mycket mer än jag hade räknat med och det känns fantastiskt skönt! Den här tjänsten borde alla unna sig! Jag kan varmt rekommendera Anna och hennes team.

"Från källare till ett nöjesrum. Tack, Anna, för att du fick igång oss."

Att anlita Anna är det bästa vi gjort! I flera år har jag mått dåligt över hur outnyttjad vår källare har varit. Den har varit ett stort (och dyrt) förråd med saker vi aldrig kommer använda igen och saker vi verkligen inte behöver! Nu har Anna och hennes kollegor rensat och vi har sålt av allt vi inte behöver. Nu ska vi inreda källaren till ett spelrum för barnen med pingisbord mm och ett mini-spa till oss vuxna. Tack Anna för att du fick oss att komma igång med detta
Caroline
Anette
Jenny

"Trodde aldrig att jag skulle våga släppa in dig i vårt överfulla förråd."

Tack snälla Anna för allt du har gjort för oss! Trodde aldrig att jag skulle våga släppa in dig i vårt överfulla förråd. När vi väl hade bestämt oss för att ta hjälp och jag blev rekommenderad att välja dig som coach, har vi inte ångrat oss en minut! Du är så härlig, peppande, strukturerad och har verkligen öga för att skapa ordning och reda. Vi kommer med glädje anlita dig för att systematiskt gå igenom hela vårt hus!
Caroline

"Den här tjänsten borde alla unna sig. Det känns fantastiskt skönt."

Anna är helt rätt person för sitt jobb. Hon är kreativ, händig, inte rädd för att ta i, har stor förståelse och har hjälpt oss att skapa en långsiktig lösning här hemma med alla våra saker. Anna fick mig att göra mig av med mycket mer än jag hade räknat med och det känns fantastiskt skönt! Den här tjänsten borde alla unna sig! Jag kan varmt rekommendera Anna och hennes team.
Anette

"Från källare till ett nöjesrum. Tack, Anna, för att du fick igång oss."

Att anlita Anna är det bästa vi gjort! I flera år har jag mått dåligt över hur outnyttjad vår källare har varit. Den har varit ett stort (och dyrt) förråd med saker vi aldrig kommer använda igen och saker vi verkligen inte behöver! Nu har Anna och hennes kollegor rensat och vi har sålt av allt vi inte behöver. Nu ska vi inreda källaren till ett spelrum för barnen med pingisbord mm och ett mini-spa till oss vuxna. Tack Anna för att du fick oss att komma igång med detta.
Jenny